-
My jsme malí Kapříci, pracovití chlapíci.
Hodně se tu naučíme, pomůžem si, poradíme.
Můžete k nám zavítat, budeme si spolu hrát.Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví.
6. TEMATICKÁ ČÁST: Máme rádi svou rodinu
Umí vyjádřit, co se mu líbí, co ne, vysvětlit proč
- Poznáváme různá stádia lidského vývoje
- Využíváme různé obrázkové knihy a encyklopedie s danou tématikou
- Prohlížíme si rodinné fotografie
- Oslavíme Den matek
- KK: Proč mám rád svou maminku, tatínka?
- Učíme se znát celé své jméno i jméno svých rodičů, místo bydliště
- Vyprávíme si, kdo co dělá, poznáváme různá povolání
- Hledáme v encyklopediích, učíme se třídit, řadit, uspořádávat do celků předměty, obrázky podle jejich podobností a odlišností
- Vyrobíme si dům pro svou rodinu
- Hledáme cestu domů a ukazujeme kamarádům, kde bydlíme
- Hrajeme pohybové hry: „Na rodinu“, „Policajt“, „Šijeme“, atd.
- Cvičíme s padákem, posilujeme a relaxujeme s jógou
- Zkoušíme pantomimu – hádáme povolání
- Zkoušíme si praktické činnosti – věšení prádla, umývání nádobí, utírání stolečků, péči o miminko, šití
Dovede se vyjádřit a domluvit s dětmi a dospělými
- Povídáme se, jak jsme přišli na svět a kdo patří do rodiny
- Vyrobíme si v rámci polytechniky svůj domeček
- Malujeme tuší a temperovými barvami portrét maminky
- Stavíme domečky pomocí různých stavebnic
- Výtvarně ztvárňujeme různá povolání
- Hledáme povolání v hádankách
- KK: Čím bych chtěl být?
- Učíme se říct svůj názor, slovně vyjádřit své potřeby i přání
- Hovoříme o svých pocitech, náladách, emocích.
- Sdělujeme si vzájemně prožitky, komunikujeme a učíme se naslouchat druhému, neskákat si do řeči
- Zpíváme písničky a rytmizujeme s použitím Orffových nástrojů : „Mamince“, „Muzikantská rodina“
- Učíme se nové básničky: „Rodina“
- Zjišťujeme, kdo ve školce pracuje, jak se nazývá jejich povolání
- Učíme se vyřídit vzkaz, domluvit se s dospělými, mluvit celou větou, správně se vyjádřit
- Vyprávíme pohádky před odpoledním odpočinkem
- Zapojujeme logopedické chvilky
- Hrajeme pohybové i námětové hry na téma rodina a povolání
- Společně plánujeme – využíváme myšlenkové mapy s dětmi
- Proběhne fotografování dětí v MŠ
- MTU – Malý energetik
- Zúčastníme se programu se živými zvířaty
- Oslavíme Den dětí s divadlem Koráb
- zařazujeme práci s didaktickým materiálem - rozvíjíme sluchové a zrakové vnímání
- pracujeme v skupinách, tvoříme domy, postavy, hrajeme společenské hry
-
Uvědomuje si, že svým chováním může spoluvytvářet prostředí pohody- Budeme vyrábět přání pro maminky, záložky, květina dle přání dětí
- Vzájemně si pomáháme a vylepšujeme společně prostředí třídy
- Učíme se vyjádřit, co cítíme, že je nám něco příjemné či nepříjemné
- Sázíme ředkvičky, kedlubny, hrášek a staráme se o ně (plejeme, zaléváme)
- Využíváme ke hraní venkovní terasu a školní zahradu
- Užíváme si sluníčka v přírodě, míčové hry a pobyt na zahradě, využíváme zahradní prvky