• My jsme malí Kapříci, pracovití chlapíci.
    Hodně se tu naučíme, pomůžem si, poradíme.
    Můžete k nám zavítat, budeme si spolu hrát.

       Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví.                                                                                                                                         

    6. TEMATICKÁ ČÁST: Máme rádi svou rodinu  

    Umí vyjádřit, co se mu líbí, co ne, vysvětlit proč

    • Poznáváme různá stádia lidského vývoje
    • Využíváme různé obrázkové knihy a encyklopedie s danou tématikou
    • Prohlížíme si rodinné fotografie
    • Oslavíme Den matek
    • KK: Proč mám rád svou maminku, tatínka?
    • Učíme se znát celé své jméno i jméno svých rodičů, místo bydliště
    • Vyprávíme si, kdo co dělá, poznáváme různá povolání
    • Hledáme v encyklopediích, učíme se třídit, řadit, uspořádávat do celků předměty, obrázky podle jejich podobností a odlišností
    • Vyrobíme si dům pro svou rodinu
    • Hledáme cestu domů a ukazujeme kamarádům, kde bydlíme
    • Hrajeme pohybové hry: „Na rodinu“, „Policajt“, „Šijeme“, atd.
    • Cvičíme s padákem, posilujeme a relaxujeme s jógou
    • Zkoušíme pantomimu – hádáme povolání
    • Zkoušíme si praktické činnosti – věšení prádla, umývání nádobí, utírání stolečků, péči o miminko, šití

    Dovede se vyjádřit a domluvit s dětmi a dospělými

      • Povídáme se, jak jsme přišli na svět a kdo patří do rodiny
      • Vyrobíme si v rámci polytechniky svůj domeček
      • Malujeme tuší a temperovými barvami portrét maminky
      • Stavíme domečky pomocí různých stavebnic
      • Výtvarně ztvárňujeme různá povolání
      • Hledáme povolání v hádankách
      • KK: Čím bych chtěl být?
      • Učíme se říct svůj názor, slovně vyjádřit své potřeby i přání
      • Hovoříme o svých pocitech, náladách, emocích.
      • Sdělujeme si vzájemně prožitky, komunikujeme a učíme se naslouchat druhému, neskákat si do řeči
      • Zpíváme písničky a rytmizujeme s použitím Orffových nástrojů : „Mamince“, „Muzikantská rodina“
      • Učíme se nové básničky: „Rodina“
      • Zjišťujeme, kdo ve školce pracuje, jak se nazývá jejich povolání
      • Učíme se vyřídit vzkaz, domluvit se s dospělými, mluvit celou větou, správně se vyjádřit 
      • Vyprávíme pohádky před odpoledním odpočinkem
      • Zapojujeme logopedické chvilky
      • Hrajeme pohybové i námětové hry na téma rodina a povolání
      • Společně plánujeme – využíváme myšlenkové mapy s dětmi
      • Proběhne fotografování dětí v MŠ
      • MTU – Malý energetik
      • Zúčastníme se programu se živými zvířaty
      • Oslavíme Den dětí s divadlem Koráb
      • zařazujeme práci s didaktickým materiálem - rozvíjíme sluchové a zrakové vnímání
      • pracujeme v skupinách, tvoříme domy, postavy, hrajeme společenské hry


    • Uvědomuje si, že svým chováním může spoluvytvářet prostředí pohody

      • Budeme vyrábět přání pro maminky, záložky, květina  dle přání dětí
      • Vzájemně si pomáháme a vylepšujeme společně prostředí třídy
      • Učíme se vyjádřit, co cítíme, že je nám něco příjemné či nepříjemné
      • Sázíme ředkvičky, kedlubny, hrášek a staráme se o ně (plejeme, zaléváme)
      • Využíváme ke hraní venkovní terasu a školní zahradu
      • Užíváme si sluníčka v přírodě, míčové hry a pobyt na zahradě, využíváme zahradní prvky