Kačenky jsme veselé, všichni dobří přátelé.
Umíme vzít za práci, nezkazíme legraci.
Chcete-li se pobavit, můžete nás navštívit.
Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.
6. tematická část: Co víme o světě kolem nás
umí vyjádřit, co se mu líbí, co ne a vysvětlit proč
- KK – Jaké mám rád zvířátko a proč?
- DK – co se mi líbilo na výletě?
- KK – co mám rád na mamince?
- Navštívíme místní družstvo
- Podnikneme výlet na farmu GREMMY
- Předškoláci budou sestavovat příběh dle obrázku a převypráví jej
- Zahrajeme si hru – šla babička do městečka
- Budeme napodobovat některá domácí zvířátka
- Zkusíme napodobovat hlasy domácích zvířat a poznávat je (ml.děti)
- Přiřadíme mláďata domácích zvířat k jejich rodičům
- Splníme úkoly na interaktivní tabuli (téma na dvorku)
- Dětská jóga – naučíme se nové prvky – letadlo, …….
- Budeme třídit obrázky zvířat a hledat ta domácí
- Postavíme si farmu – maketu z kostek, stavebnice
- Nakreslíme zážitkovou kresbu
- Namalujeme si domácí zvířátko
- Předškoláci budou skládat z papíru – pes, kočka, prase
DOVEDE SDĚLOVAT UDÁLOSTI A PŘÍHODY, KTERÉ SE MU STALY
- DK – budeme si vyprávět zážitky z domova (víkend – výlety)
- DK – sdělíme si, kam bychom jeli na dovolenou, co bychom rádi dělali o prázdninách
- děti nakreslí zážitky z farmy, výletů atd.
- Naučíme se písničku – na farmě
- Zahrajeme si pohádku o koťátku, které zapomnělo mňoukat (dramatizace)
- Jazyková chvilka – zvířátka na dvorku
JE OCHOTNO VYSVĚTLOVAT SVŮJ NÁZOR A NASLOUCHAT DRUHÝM
- Staneme se ekologickými pomocníky v MTU (projektové učení)
- Budeme pracovat na čtvercové síti (určování polohy dle diktátu)
- Budeme číst na pokračování knihy z knihovny – O Harýkovi a Billovi, Káťa a Škubánek
- Předškoláci se rozloučí se školkou – program, divadlo Plyšového medvídka
- Budeme se fotografovat
- Staneme se malými energetiky – MTU
- Zahrajeme si na zpracovatele odpadu – MTU
- Předškoláci složí mapu světa a budeme si o ní povídat
- Prohlídneme si globus – Albi tužka
- Budeme cestovat do teplých krajů – Afrika, prales, moře
- Sestavíme vlastní mapu – papírová koláž
UVĚDOMUJE SI, ŽE KAŽDÝ MÁ SVÁ PRÁVA A POVINNOSTI
- Práce na ponku – vyrobíme si letadlo, prázdninový vláček s fotkou
- Budeme stopovat žabičky – šipkovaná v přírodě
- Vyrobíme přáníčko pro maminku
- Individuální práce s předškoláky – pracovní listy, jazykové chvilky, hry
- Pojedeme na školní výlet – Špilberk
- Postavíme letadlo z polikarpovy stavebnice – námětová hra – letíme
- Navštívíme představení divadla Koráb
- HK – jak jsem se dnes choval? Respektuji pravidla v MŠ? (sebehodnocení)
CHOVÁ SE VSTŘÍCNĚ A JE OCHOTNÉ POMOCI TAM, KDE JE TŘEBA, ZVLÁDÁ JEDNODUCHÉ ČINNOSTI V PÉČI O NEJBLIŽŠÍ PROSTŘEDÍ A POTŘEBY DRUHÝCH
- Půjdeme na zahradu – budeme sbírat bylinky (lipový květ, smrkové výhonky)
- Připravíme si společně na zahradě piknik na ukončení školního roku
- Obejdeme společně rybník – delší výlet do přírody
- Půjdeme do lesa a budeme si hrát v přírodě
- Zacvičíme si na zahradě s psychomotorickým padákem
- Zahrajeme si míčové hry – florbal, fotbal