Kačenky jsme veselé, všichni dobří přátelé.
Umíme vzít za práci, nezkazíme legraci.
Chcete-li se pobavit, můžete nás navštívit.

Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.

6. tematická část: Co víme o světě kolem nás

umí vyjádřit, co se mu líbí, co ne a vysvětlit proč 

  • KK – Jaké mám rád zvířátko a proč?
  • DK – co se mi líbilo na výletě?
  • KK – co mám rád na mamince?
  • Navštívíme místní družstvo
  • Podnikneme výlet na farmu GREMMY
  • Předškoláci budou sestavovat příběh dle obrázku a převypráví jej
  • Zahrajeme si hru – šla babička do městečka
  • Budeme napodobovat některá domácí zvířátka
  • Zkusíme napodobovat hlasy domácích zvířat a poznávat je (ml.děti)
  • Přiřadíme mláďata domácích zvířat k jejich rodičům
  • Splníme úkoly na interaktivní tabuli (téma na dvorku)
  • Dětská jóga – naučíme se nové prvky – letadlo, …….
  • Budeme třídit obrázky zvířat a hledat ta domácí
  • Postavíme si farmu – maketu z kostek, stavebnice
  • Nakreslíme zážitkovou kresbu
  • Namalujeme si domácí zvířátko
  • Předškoláci budou skládat z papíru – pes, kočka, prase

DOVEDE SDĚLOVAT UDÁLOSTI A PŘÍHODY, KTERÉ SE MU STALY

  • DK – budeme si vyprávět zážitky z domova (víkend – výlety)
  • DK – sdělíme si, kam bychom jeli na dovolenou, co bychom rádi dělali o prázdninách
  • děti nakreslí zážitky z farmy, výletů atd.
  • Naučíme se písničku – na farmě
  • Zahrajeme si pohádku o koťátku, které zapomnělo mňoukat (dramatizace)
  • Jazyková chvilka – zvířátka na dvorku

JE OCHOTNO VYSVĚTLOVAT SVŮJ NÁZOR A NASLOUCHAT DRUHÝM  

  • Staneme se ekologickými pomocníky v MTU (projektové učení)
  • Budeme pracovat na čtvercové síti (určování polohy dle diktátu)
  • Budeme číst na pokračování knihy z knihovny – O Harýkovi a Billovi, Káťa a Škubánek
  • Předškoláci se rozloučí se školkou – program, divadlo Plyšového medvídka
  • Budeme se fotografovat
  • Staneme se malými energetiky – MTU
  • Zahrajeme si na zpracovatele odpadu – MTU
  • Předškoláci složí mapu světa a budeme si o ní povídat
  • Prohlídneme si globus – Albi tužka
  • Budeme cestovat do teplých krajů – Afrika, prales, moře
  • Sestavíme vlastní mapu – papírová koláž

UVĚDOMUJE SI, ŽE KAŽDÝ MÁ SVÁ PRÁVA A POVINNOSTI  

  • Práce na ponku – vyrobíme si letadlo, prázdninový vláček s fotkou
  • Budeme stopovat žabičky – šipkovaná v přírodě
  • Vyrobíme přáníčko pro maminku
  • Individuální práce s předškoláky – pracovní listy, jazykové chvilky, hry
  • Pojedeme na školní výlet – Špilberk
  • Postavíme letadlo z polikarpovy stavebnice – námětová hra – letíme
  • Navštívíme představení divadla Koráb
  • HK – jak jsem se dnes choval? Respektuji pravidla v MŠ? (sebehodnocení)

CHOVÁ SE VSTŘÍCNĚ A JE OCHOTNÉ POMOCI TAM, KDE JE TŘEBA, ZVLÁDÁ JEDNODUCHÉ ČINNOSTI V PÉČI O NEJBLIŽŠÍ PROSTŘEDÍ A POTŘEBY DRUHÝCH

  • Půjdeme na zahradu – budeme sbírat bylinky (lipový květ, smrkové výhonky)
  • Připravíme si společně na zahradě piknik na ukončení školního roku
  • Obejdeme společně rybník – delší výlet do přírody
  • Půjdeme do lesa a budeme si hrát v přírodě
  • Zacvičíme si na zahradě s psychomotorickým padákem
  • Zahrajeme si míčové hry – florbal, fotbal