My jsme malé Žabičky, zpíváme si písničky.
Malujeme, kreslíme, velmi rádi cvičíme.
Nové věci chceme znát, přijďte se k nám podívat.

Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.

6. CO VÍME O SVĚTĚ KOLEM NÁS

Cílová kompetence: UMÍ SE CITOVĚ VYROVNAT S NOVÝMI SITUACEMI V RÁMCI BĚŽNÉHO ŽIVOTA

  • pojedeme na školní výlet: hrad Špilberk s programem pro děti
  • budeme si číst veselé pohádky a příběhy
  • budeme poslouchat veselou i smutnou hudbu
  • budeme relaxovat pomocí hudby
  • řešíme případné konflikty dle dohodnutých pravidel
  • další lekce MTU s názvem: Malý energetik
  • podíváme se na záznam z naší besídky
  • shlédneme na interaktivní tabuli balet
  • budeme si povídat a za pomocí didaktického materiálu učit o našich emocích
  • budeme si číst z knihy Ferda a jeho mouchy (jak zvládat emoce u dětí)
  • upevníme si hygienická pravidla a úkony sebeobsluhy (sdělování porce jídla, úprava zevnějšku, velikost svačiny…)
  • oslavíme narozeniny
  • společně oslavíme svátek: Den Slunce a Pálení čarodějnic
  • oslavíme svátek: Den dětí s agenturou Koráb: Překvapení k svátku dětí
  • budeme se fotografovat
  • výtvarné činnosti: čarodějnice, sluníčka, dárek pro maminku
  • naučíme se nové básničky a písničky na aktuální téma
  • zahrajeme si hry zaměřené na spolupráci dětí ve skupině
  • DK: Budu brzy školákem – co to pro mne znamená?
  • zahrajeme si ve třídě na školu
  • procházka ke škole
  • předškoláci budou vyprávět krátké příběhy pomocí logokostek
  • na školní zahradě proběhne pasování předškoláků do řad školáků

Cílová kompetence: DOVEDE POŽÁDAT O POMOC, KDYŽ JE V NOUZI

  • budeme řešit modelové situace, například: ztratil jsem se, oslovil mne neznámý člověk…
  • upevníme si chůzi po chodníku, přecházení přes silnici
  • budeme hrát pohybové hry
  • upevníme si úklid hraček ve třídě
  • využíváme rozpočítadlo při určování prvního
  • učíme se obracet na dospělého v případě nutnosti (nechodíme žalovat)
  • navštívíme místní družstvo
  • připomínáme si a dodržujeme pravidla na školní zahradě

Cílová kompetence: DOVEDE ZVLÁDNOUT JEDNODUCHÉ ZÁTĚŽE A PŘEKÁŽKY

  • uspořádáme pěší výlety do okolí Jedovnic (k rybníku, na farmu v Krasové, do lesa)
  • uspořádáme Cestu s překvapením aneb na šipkaře a stopaře
  • zaměříme se na hry s velkými stavebnicemi (Polikarpova, molitanové kostky)
  • DK na dané téma
  • společné pálení čarodějnic s ostatními třídami na školní zahradě
  • práce na školní zahradě: hrabání trávy, zalévání květin
  • uspořádáme piknik na školní zahradě
  • třídíme ve třídě odpad
  • všímáme si nepořádku kolem sebe
  • dokážeme přijmout důsledky svého chování

Cílová kompetence: U DRUHÝCH RESPEKTUJE A TOLERUJE POTŘEBY A INDIVIDUÁLNĚ ODLIŠNÉ ZPŮSOBY JEJICH CHOVÁNÍ

  • budeme si prohlížet fotografie dětí z cest
  • DK: budeme si vyprávět zážitky z cest, z výletů
  • budeme vyznačovat na mapě a v atlase světa, kdo kde byl…
  • společné práce dětí: různé životní prostředí
  • pomocí didaktického materiálu, interaktivní tabule, mikroskopu, dětské encyklopedie a jiných knih se budeme učit o různých životních prostředích – ekosystémech (např. MOŘE, RYBNÍK, LES, LOUKA)
  • absolvujeme program s živými zvířaty aneb zvířata, kterých se nemusíme bát
  • tematické vycházky do přírody (do lesa, k rybníku, na louku…)
  • výtvarně zpracujeme zážitky z výletů