My jsme malé Žabičky, zpíváme si písničky.
Malujeme, kreslíme, velmi rádi cvičíme.
Nové věci chceme znát, přijďte se k nám podívat.
Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.
6. CO VÍME O SVĚTĚ KOLEM NÁS
Cílová kompetence: UMÍ SE CITOVĚ VYROVNAT S NOVÝMI SITUACEMI V RÁMCI BĚŽNÉHO ŽIVOTA
- pojedeme na školní výlet: hrad Špilberk s programem pro děti
- budeme si číst veselé pohádky a příběhy
- budeme poslouchat veselou i smutnou hudbu
- budeme relaxovat pomocí hudby
- řešíme případné konflikty dle dohodnutých pravidel
- další lekce MTU s názvem: Malý energetik
- podíváme se na záznam z naší besídky
- shlédneme na interaktivní tabuli balet
- budeme si povídat a za pomocí didaktického materiálu učit o našich emocích
- budeme si číst z knihy Ferda a jeho mouchy (jak zvládat emoce u dětí)
- upevníme si hygienická pravidla a úkony sebeobsluhy (sdělování porce jídla, úprava zevnějšku, velikost svačiny…)
- oslavíme narozeniny
- společně oslavíme svátek: Den Slunce a Pálení čarodějnic
- oslavíme svátek: Den dětí s agenturou Koráb: Překvapení k svátku dětí
- budeme se fotografovat
- výtvarné činnosti: čarodějnice, sluníčka, dárek pro maminku
- naučíme se nové básničky a písničky na aktuální téma
- zahrajeme si hry zaměřené na spolupráci dětí ve skupině
- DK: Budu brzy školákem – co to pro mne znamená?
- zahrajeme si ve třídě na školu
- procházka ke škole
- předškoláci budou vyprávět krátké příběhy pomocí logokostek
- na školní zahradě proběhne pasování předškoláků do řad školáků
Cílová kompetence: DOVEDE POŽÁDAT O POMOC, KDYŽ JE V NOUZI
- budeme řešit modelové situace, například: ztratil jsem se, oslovil mne neznámý člověk…
- upevníme si chůzi po chodníku, přecházení přes silnici
- budeme hrát pohybové hry
- upevníme si úklid hraček ve třídě
- využíváme rozpočítadlo při určování prvního
- učíme se obracet na dospělého v případě nutnosti (nechodíme žalovat)
- navštívíme místní družstvo
- připomínáme si a dodržujeme pravidla na školní zahradě
Cílová kompetence: DOVEDE ZVLÁDNOUT JEDNODUCHÉ ZÁTĚŽE A PŘEKÁŽKY
- uspořádáme pěší výlety do okolí Jedovnic (k rybníku, na farmu v Krasové, do lesa)
- uspořádáme Cestu s překvapením aneb na šipkaře a stopaře
- zaměříme se na hry s velkými stavebnicemi (Polikarpova, molitanové kostky)
- DK na dané téma
- společné pálení čarodějnic s ostatními třídami na školní zahradě
- práce na školní zahradě: hrabání trávy, zalévání květin
- uspořádáme piknik na školní zahradě
- třídíme ve třídě odpad
- všímáme si nepořádku kolem sebe
- dokážeme přijmout důsledky svého chování
Cílová kompetence: U DRUHÝCH RESPEKTUJE A TOLERUJE POTŘEBY A INDIVIDUÁLNĚ ODLIŠNÉ ZPŮSOBY JEJICH CHOVÁNÍ
- budeme si prohlížet fotografie dětí z cest
- DK: budeme si vyprávět zážitky z cest, z výletů
- budeme vyznačovat na mapě a v atlase světa, kdo kde byl…
- společné práce dětí: různé životní prostředí
- pomocí didaktického materiálu, interaktivní tabule, mikroskopu, dětské encyklopedie a jiných knih se budeme učit o různých životních prostředích – ekosystémech (např. MOŘE, RYBNÍK, LES, LOUKA)
- absolvujeme program s živými zvířaty aneb zvířata, kterých se nemusíme bát
- tematické vycházky do přírody (do lesa, k rybníku, na louku…)
- výtvarně zpracujeme zážitky z výletů