My jsme malé Žabičky, zpíváme si písničky.
Malujeme, kreslíme, velmi rádi cvičíme.
Nové věci chceme znát, přijďte se k nám podívat.
Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.
5. Tematická část: každá žabička užívá jarního sluníčka
Cílová kompetence: prožívá vztah k lidem, sounáležitost s různými společenstvími
- Poznáváme jaro všemi smysly
- Na procházkách pozorujeme probouzející se přírodu, jarní kytičky
- Hlídáme, kdy se na komín vrátí naši čápi
- Vyzdobíme si společně třídu jarní tematikou
- Povídáme si o různých zvycích a tradicích spojených s jarem a Velikonocemi
- Některé zvyky si vyzkoušíme ve školce (pomlázka, barvení vajíček, vynášení Morany, jarní pranostiky, pečení beránka, zasadíme osení aj)
- Využijeme pěkné počasí a přesuneme některé činnosti a pohybové aktivity ven
- Navštívíme s předškoláky děti z prvních tříd a vyrobíme jim malý dárek
- Uspořádáme pro rodiče a děti z I. budovy MŠ jarní vyrábění
- Oslavíme Velikonoce
- Pozorujeme pod mikroskopem různé nalezené přírodniny, hmyz apod.
- Poznáváme, co je umění, co do něj můžeme zahrnout
- Zkoušíme různé hudební nástroje a seznamujeme se s nimi
- Přineseme si naše oblíbené knihy
- Prohlížíme a povídáme si o našich oblíbených knihách, čteme z nich
- Učíme se naslouchat příběhu, zapamatovat si, převyprávět
- Navštívíme místní knihovnu
- Zahrajeme si námětové hry na prodej knih, půjčování knih
- Vytvoříme si vlastní knihu
- Dramatizujeme pohádky dle knih či na přání dětí
- Poznáváme a učíme se lidové pohádky, říkadla a písničky
- Seznamujeme se s některými současnými i minulými řemesly a tradicemi
- Navštívíme divadlo Radost v Brně
- Učíme se, jak se chovat v divadle či jiných společenských událostech
- Nakreslíme si zážitky z divadla
- Vyzkoušíme si různé výtvarné techniky
- Naučíme se nové básničky a písničky spojené s jarem a Velikonocemi
- Poznáváme roční období a charakteristické rysy, které k jednotlivým období patří
- Učíme se předložkové vazby, pravolevou orientaci, zaměřujeme se na sluchovou i zrakovou paměť
- Předškoláci plní úkoly dle individualizace, připravují se na zápis do ZŠ a učí se vázat uzel a kličku
- Pracujeme s interaktivní tabulí v programu Barevné kamínky – měsíc březen, duben
- Sázíme semínka, sledujeme klíčení a růst rostlin, staráme se o rostlinky a zjišťujeme, co vše rostlina potřebuje k životu
- Zapojíme polytechnickou výchovu, pracovní činnosti – sluníčko, duha
- Navštívíme místní zemědělské družstvo a podíváme se na narozená mláďata
- Zařazujeme logopedické chvilky a artikulační cvičení
- Pomocí myšlenkové mapy společně plánujeme činnosti
- Zařadíme jógové a protahovací cviky a různé míčové hry
- Předškoláci se zúčastní projektu „Etické dílny“