My jsme malé Žabičky, zpíváme si písničky.
Malujeme, kreslíme, velmi rádi cvičíme.
Nové věci chceme znát, přijďte se k nám podívat.

Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.

5. Tematická část: každá žabička užívá jarního sluníčka

Cílová kompetence: prožívá vztah k lidem, sounáležitost s různými společenstvími 

  • Poznáváme jaro všemi smysly
  • Na procházkách pozorujeme probouzející se přírodu, jarní kytičky
  • Hlídáme, kdy se na komín vrátí naši čápi
  • Vyzdobíme si společně třídu jarní tematikou
  • Povídáme si o různých zvycích a tradicích spojených s jarem a Velikonocemi
  • Některé zvyky si vyzkoušíme ve školce (pomlázka, barvení vajíček, vynášení Morany, jarní pranostiky, pečení beránka, zasadíme osení aj)
  • Využijeme pěkné počasí a přesuneme některé činnosti a pohybové aktivity ven
  • Navštívíme s předškoláky děti z prvních tříd a vyrobíme jim malý dárek
  • Uspořádáme pro rodiče a děti z I. budovy MŠ jarní vyrábění
  • Oslavíme Velikonoce
  • Pozorujeme pod mikroskopem různé nalezené přírodniny, hmyz apod.
  • Poznáváme, co je umění, co do něj můžeme zahrnout
  • Zkoušíme různé hudební nástroje a seznamujeme se s nimi
  • Přineseme si naše oblíbené knihy
  • Prohlížíme a povídáme si o našich oblíbených knihách, čteme z nich
  • Učíme se naslouchat příběhu, zapamatovat si, převyprávět
  • Navštívíme místní knihovnu
  • Zahrajeme si námětové hry na prodej knih, půjčování knih
  • Vytvoříme si vlastní knihu
  • Dramatizujeme pohádky dle knih či na přání dětí
  • Poznáváme a učíme se lidové pohádky, říkadla a písničky
  • Seznamujeme se s některými současnými i minulými řemesly a tradicemi
  • Navštívíme divadlo Radost v Brně
  • Učíme se, jak se chovat v divadle či jiných společenských událostech
  • Nakreslíme si zážitky z divadla
  • Vyzkoušíme si různé výtvarné techniky
  • Naučíme se nové básničky a písničky spojené s jarem a Velikonocemi
  • Poznáváme roční období a charakteristické rysy, které k jednotlivým období patří
  • Učíme se předložkové vazby, pravolevou orientaci, zaměřujeme se na sluchovou i zrakovou paměť
  • Předškoláci plní úkoly dle individualizace, připravují se na zápis do ZŠ a učí se vázat uzel a kličku
  • Pracujeme s interaktivní tabulí v programu Barevné kamínky – měsíc březen, duben
  • Sázíme semínka, sledujeme klíčení a růst rostlin, staráme se o rostlinky a zjišťujeme, co vše rostlina potřebuje k životu
  • Zapojíme polytechnickou výchovu, pracovní činnosti – sluníčko, duha
  • Navštívíme místní zemědělské družstvo a podíváme se na narozená mláďata
  • Zařazujeme logopedické chvilky a artikulační cvičení
  • Pomocí myšlenkové mapy společně plánujeme činnosti
  • Zařadíme jógové a protahovací cviky a různé míčové hry
  • Předškoláci se zúčastní projektu „Etické dílny“