My jsme malé Žabičky, zpíváme si písničky.
Malujeme, kreslíme, velmi rádi cvičíme.
Nové věci chceme znát, přijďte se k nám podívat.
Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.
2. Tematická část: Podzimní barvičky objevují žabičky
Cílová kompetence: Rozlišuje dobro a zlo a dovede obě etické kategorie vidět ve vztahu ke zdraví
- Rozlišujeme, kdy se chováme správně a kdy špatně
- Průběžně hodnotíme své chování
- Snažíme se dodržovat dohodnutá pravidla a rozeznávat jejich porušení
- Všímáme si rozmanitosti přírody, co přírodě prospívá a co škodí
- Nepoškozujeme prostředí kolem sebe, neodhazujeme odpadky, neubližujeme živočichům
- Povídáme si o třídění odpadu a ochraně přírody
- Vyrobíme si skřítka Podzimníčka a podnikneme dopolední výlet do přírody, kde ho uložíme ke spánku
- Vyprávíme si pohádky, hledáme v nich dobré a špatné vlastnosti
- Dramatizujeme známé lidové pohádky dle přání dětí
- Uspořádáme s dětmi „Veselé strašidýlkování“
- Navštíví nás divadlo Kača s představením Popletený kalendář
Cílová kompetence: Má zájem pochopit jevy kolem sebe, ptá se
- Učíme se, kde a čím můžeme ohrozit svým chováním zdraví nebo bezpečnost svou i druhých
- Vytváříme logické souvislosti – dokončujeme příběh, doplňujeme slova v písni, skládáme podle vzoru, řešíme sudoku, apod.
- Programujeme s robotickou včelou Beebot
- Hledáme cesty v prostorovém bludišti s podzimními obrázky
- Půjdeme pouštět draky
- S draky se učíme základní tvary a barvy
- Poznáváme, kdo žije nebo roste v určitém prostředí (např. rybník, les), a učíme se, jaký význam mají pro přírodu i pro nás
- Půjdeme se podívat na přípravy k rybolovu
- Povídáme si o rybolovu, zkusíme chytat ryby
- Vytvoříme si ryby a zahrajeme si pohybovou hru
- Pracujeme na interaktivní tabuli v programu Barevné kamínky
- Připomeneme si k svátek sv. Martina a Dušiček, vytvoříme si výrobky dle přání dětí
- Zařadíme polytechnickou výchovu
- Vyrábíme dárky k prodeji na vánoční jarmark
- Předškoláci plní úkoly dle individualizace
- Hrajeme společenské hry dobble, pexeso, Muchomůrky a jiné s podzimní tématikou
Cílová kompetence: Prožívá vztah k přírodě, sounáležitost s přírodou živou i neživou
- Chodíme na procházky do okolí, k rybníku, do lesa
- Pozorujeme měnící se podzimní přírodu, hledáme znaky podzimu
- Sbíráme přírodniny, zkoumáme je, tvoříme z nich a využíváme je ke hře
- Stavíme z přírodnin různé stavby, obrázky, apod
- Využíváme mikroskop a promítáme na interaktivní tabuli
- Rozeznáváme od sebe ovoce a zeleninu
- Povídáme si o podzimní sklizni, na přání dětí vybíráme druhy ovoce a zeleniny, o kterých se chtějí dozvědět více
- Povídáme si, co je zdravé a nezdravé, o vitamínech, čím jsou pro naše zdraví prospěšné
- Ochutnáváme různé ovoce a zeleninu, připravujeme si z nich dobroty
- Tvoříme z plastelíny, vlny, skládáme z papíru, trénujeme jemnou motoriku
- Menší děti se učí stříhat, lepit, pracovat s temperovými barvami
- Větší děti používají různé výtvarné techniky (práce s klovatinou, obtisky, tuš, aj.)
- Učíme se básničky, písničky k danému tématu
- Rytmizujeme na tělo i s Orffovými nástroji, tancujeme
- Povídáme si, jak se příroda i zvířátka chystají na zimu
- Hrajeme pohybové hry i hry s míčem, využíváme multifunkční hřiště