• My jsme malí Kapříci, pracovití chlapíci.
    Hodně se tu naučíme, pomůžem si, poradíme.
    Můžete k nám zavítat, budeme si spolu hrát.

       Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví. 

    2. Tematická část: Vnímáme krásy podzimu

    Cílová kompetence: Podporuje konkrétními činnostmi vlastní zdraví i zdraví ostatních, přírody

    • Zařadíme rytmizaci hrou na tělo
    • Budeme hrát pohybové hry motivované zvířátky z lesa (Ježek, Veverka Čiperka…)
    • Vydáme se na delší procházku do lesa se skřítkem Podzimníčkem
    • Budeme si stavět překážkové dráhy
    • Zařadíme hry s různě velikými míči
    • Budeme pravidelně navštěvovat místnost volnočasových aktivit a využívat cvičební pomůcky
    • Při pobytu venku budeme zařazovat různé druhy chůze a běhu k cíli
    • Navštívíme místní multifunkční hřiště, kde budeme hrát míčové hry
    • Při pobytu venku budeme procvičovat přecházení vozovky
    • Zařadíme úkoly na orientaci v prostoru pomocí elektronické Bee Bot včelky, kterou budeme programovat a orientaci v prostoru pomocí souřadnic na síti
    • Předškoláci budou plnit úkoly dle individualizace (určovat vzdálenosti, velikosti, sestavovat tvary podle vzoru…)
    • Společně si vyrobíme skřítka Podzimníčka z přírodnin, které nasbíráme v lese
    • Navštívíme divadelní představení
    • KK: Co bych si přál od zlaté rybky?
    • Budeme dbát na dodržování herních koutků a šetrné zacházení s hračkou
    • Společně s dětmi vytvoříme nový herní koutek: Kostkoviště
    • Zapojíme se do úklidu listí na školní zahradě
    • Provedeme vyčistění a zazimování vyvýšených záhonů

     

    Cílová kompetence: Rozlišuje dobro a zlo a dovede obě kategorie vidět ve vztahu ke zdraví

    • Zařadíme hodnotící kruh na téma: Jak a čím jsem pomohl? Dodržuji pravidla? Uklízím po sobě?
    • Zahrajeme si známou pohádku: O veliké řepě
    • Budeme rozlišovat kladné a záporné postavy v klasických pohádkách
    • Přečteme si příběh o sv. Martinovi
    • Povíme si jaké vlastnosti mohou mít pohádkové postavy i lidé
    • Připomeneme si svatomartinské tradice
    • Zařadíme polytechnickou výchovu (zatloukání hřebíků – podkovy, výroba skřítka Podzimníčka)
    • Navštívíme místní hřbitov na Dušičky
    • Budeme při pobytu venku pozorovat barvy v přírodě
    • Zachytíme barvy podzimu ve výtvarných a pracovních činnostech
    • Využíváme mikroskop a promítáme na interaktivní tabuli (zkoumáme listy)
    • Společné práce dětí: housenka a skřítci z listí
    • Budeme plnit úkoly na interaktivní tabuli
    • Budeme řešit otázky typu: Co se stane, když… (neukládáme věci na své místo,…)
    • Budeme pracovat s programem Kostičky na téma: Odpady se hromadí, Jak žije les…
    • Budeme pozorovat přípravy na rybolov
    • Vyčistíme rybník (práce s obrázkovým materiálem)
    • Budeme lovit rybičky, zahrajeme si na rybolov