-
My jsme malí Kapříci, pracovití chlapíci.
Hodně se tu naučíme, pomůžem si, poradíme.
Můžete k nám zavítat, budeme si spolu hrát.Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví.
2. Tematická část: Vnímáme krásy podzimu
Cílová kompetence: Podporuje konkrétními činnostmi vlastní zdraví i zdraví ostatních, přírody
- Zařadíme rytmizaci hrou na tělo
- Budeme hrát pohybové hry motivované zvířátky z lesa (Ježek, Veverka Čiperka…)
- Vydáme se na delší procházku do lesa se skřítkem Podzimníčkem
- Budeme si stavět překážkové dráhy
- Zařadíme hry s různě velikými míči
- Budeme pravidelně navštěvovat místnost volnočasových aktivit a využívat cvičební pomůcky
- Při pobytu venku budeme zařazovat různé druhy chůze a běhu k cíli
- Navštívíme místní multifunkční hřiště, kde budeme hrát míčové hry
- Při pobytu venku budeme procvičovat přecházení vozovky
- Zařadíme úkoly na orientaci v prostoru pomocí elektronické Bee Bot včelky, kterou budeme programovat a orientaci v prostoru pomocí souřadnic na síti
- Předškoláci budou plnit úkoly dle individualizace (určovat vzdálenosti, velikosti, sestavovat tvary podle vzoru…)
- Společně si vyrobíme skřítka Podzimníčka z přírodnin, které nasbíráme v lese
- Navštívíme divadelní představení
- KK: Co bych si přál od zlaté rybky?
- Budeme dbát na dodržování herních koutků a šetrné zacházení s hračkou
- Společně s dětmi vytvoříme nový herní koutek: Kostkoviště
- Zapojíme se do úklidu listí na školní zahradě
- Provedeme vyčistění a zazimování vyvýšených záhonů
Cílová kompetence: Rozlišuje dobro a zlo a dovede obě kategorie vidět ve vztahu ke zdraví
- Zařadíme hodnotící kruh na téma: Jak a čím jsem pomohl? Dodržuji pravidla? Uklízím po sobě?
- Zahrajeme si známou pohádku: O veliké řepě
- Budeme rozlišovat kladné a záporné postavy v klasických pohádkách
- Přečteme si příběh o sv. Martinovi
- Povíme si jaké vlastnosti mohou mít pohádkové postavy i lidé
- Připomeneme si svatomartinské tradice
- Zařadíme polytechnickou výchovu (zatloukání hřebíků – podkovy, výroba skřítka Podzimníčka)
- Navštívíme místní hřbitov na Dušičky
- Budeme při pobytu venku pozorovat barvy v přírodě
- Zachytíme barvy podzimu ve výtvarných a pracovních činnostech
- Využíváme mikroskop a promítáme na interaktivní tabuli (zkoumáme listy)
- Společné práce dětí: housenka a skřítci z listí
- Budeme plnit úkoly na interaktivní tabuli
- Budeme řešit otázky typu: Co se stane, když… (neukládáme věci na své místo,…)
- Budeme pracovat s programem Kostičky na téma: Odpady se hromadí, Jak žije les…
- Budeme pozorovat přípravy na rybolov
- Vyčistíme rybník (práce s obrázkovým materiálem)
- Budeme lovit rybičky, zahrajeme si na rybolov