Kačenky jsme veselé, všichni dobří přátelé.
Umíme vzít za práci, nezkazíme legraci.
Chcete-li se pobavit, můžete nás navštívit.

Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.

2. tematická část: hrajeme si s podzimem

rozlišuje lidské aktivity  na ty, které mohou zdraví člověka, přírody podporovat, a ty, které mohou zdraví poškozovat

  • V komunitním kruhu si povíme, co musíme dělat, abychom byli zdraví
  • Naučíme se říkadlo rýma
  • Na interaktivní tabuli budeme plnit úkoly (říjen) a hry s krtečkem
  • V diskusním kruhu si povíme, jestli doma dostáváme telefon, tablet či počítač, a vysvětlíme si, co nám přitom škodí
  • V diskusním kruhu si vysvětlíme, proč jsou vlajky na školce a radnici
  • Navštívíme místní hřbitov (svátek dušiček)
  • Budeme se snažit po sobě uklízet odpad – po stříhání
  • Starší děti se zamyslí nad otázkou, co se stane když…
  • Vyrobíme se s dětmi skřítky podzimníčky a uspíme je v lese
  • Půjdeme do lesa na delší procházku a nasbíráme přírodniny
  • Připomeneme si svátek svatého Martina
  • Vyrobíme si lucerničky
  • Půjdeme k rybníku a budeme pozorovat značky v přírodě
  • Budeme sbírat barevné listy
  • Vyrobíme si housenku z listí
  • Budeme si povídat o tom, jak se zvířátka chystají na zimu
  • Naučíme se říkadlo – ježek
  • Postavíme v lese úkryt pro ježka
  • Povíme si příběh o Ježkovi Jehelníčkovi
  • Zacvičíme si s listy

prožívá vztah k přírodě, sounáležitost s přírodou živou a neživou

  • Přineseme jablíčko, uděláme z nich výstavu a budeme je porovnávat
  • Vylisujeme si listy a budeme z nich tvořit obrázky
  • Vytvoříme si z odpad. materiálu podzimní listnatý strom
  • Namalujeme temperou ovoce a zeleninu
  • Budeme při vycházkách sbírat kaštany a žaludy
  • Naučíme se písně – dýně, roční období, posvícení
  • Vyrobíme si ježky z odpad. materiálu

má zájem pochopit jevy kolem sebe, ptá se

  • Předškoláci dostanou pracovní listy – grafomotorické cvičení, rozvoj řeči, zraková diferenciace
  • Budeme skládat puzzle
  • Starší děti a předškoláci budou dle obrázku sestavovat příběh
  • Mladší děti budou hledat obrázky a jejich stíny – podzimní tématika
  • Hra s bee-bot včelkou – programování (podzim)
  • Budeme číst na pokračování knihu – náš Adámek (Anna Malinská)
  • Zahrajeme si pohádku O Veliké řepě
  • Budeme pracovat se souborem o veliké řepě (Hejného metoda)
  • Navštívíme divadelní představení – Popletený kalendář
  • Zahrajeme si pohybovou hru – ovocný koš
  • Shlédneme ilustrované vyprávění pohádky Okousek
  • Řekneme si, kdo žije u vody, ve vodě (rybník)
  • Budeme pozorovat přípravy na rybolov (Dymák, Olšovec)
  • Zahrajeme si na rybolov – námětová hra
  • Zahrajeme si pohybovou hru – roční období
  • Zahrajeme si didaktickou hru – já mám, kdo má
  • Povíme si, proč se vzpomíná na naše blízké, kteří už tu s námi nejsou
  • Naučíme se ručičkové a ouškové pravidlo
  • Začneme cvičit dětskou jógu a naučíme se uvítací básničku
  • Naučíme se strom, tančící list a svíčku