Umíme se představit, také lecos vyrobit.
Vzájemně si pomáháme, nejen když se oblékáme.
My zvládneme každou práci, jsme šikovní Hastrmánci.
Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.
2. Tematická část: JAK SE CÍTÍM, JAK SE CÍTÍŠ
cÍLOVÁ KOMPETENCE:
Rozvíjí své poznávací funkce a dovednosti.
- Čtení podzimních příběhů a dokončování jejich děje
- Vymýšlení a vyprávění si různých příběhů dle vlastní fantazie
- DK – rozhovory na přání dětí
- Zapojení dětí do plánování činností a aktivit
- Básně a říkadla s podzimní tématikou – „Kaštan“, „Jablíčko“, „Ježek“, „Zelenina“, „Veverky“ aj.
- Zpívání podzimních písní s doprovodem (hudební nástroje)
- LK – jazykové hry + jazykolamy – „Přijela tetička z Číny…“, roztleskávání slabik, poznávání prvního písmene atd.
- Práce na interaktivní tabuli – program „Říjen“, „Listopad“
- Práce s robotem BOTLEY – podzimní obrázky
- Procvičení orientace v prostoru – podzimní cestičky, bludiště s plody podzimu, chytání ryb
- Navlékání korálků, řazení kostek či přírodnin dle předlohy nebo dle vlastní fantazie
- Hry na zrakové vnímání např. „Kimova hra“ – co chybí, kdo chybí, „Co se schovalo v košíčku/krabici?“
- PH: „Veverky“, „Tiše, tiše ježek spí“, „Rybičky – rybáři“ aj.
- Relaxační chvilky s hudbou
- Procvičíme si dny v týdnu a pojmy ráno, dopoledne, poledne, odpoledne, večer, noc – přiřazujeme činnosti
- Přiřazování znaků ročních období (využití didaktických pomůcek)
- Předškoláci – plnění činností a úkolů dle individualizace
- Využití hry LOGICCO PRIMO a PICOLO – orientace v prostoru, přiřazování stínů atd.
- VV – výroba listů (např. závěsy na vlně), papírového draka, ježka, ryby, rybníka, plodů podzimu, husy, koně, meče atd.
- Úklid pracovního nepořádku po VV
- Výroba skřítka Podzimníčka
- Vycházky do blízkého i vzdáleného okolí – např. podzimní úklid/rytí na zahrádkách, pozorování okolí rybníka před výlovem atd.
- KK „Co by sis přál, kdybys chytil zlatou rybku?“, „Na co se těšíš?“, „Kdy jsi šťastný?“, „Kdy jsi smutný?“ aj.
- HK – dítě samo sebe; dítě x dítě; učitelka x dítě;
- Podzimní experimenty a pokusy – zkoumáme měnící se přírodu
- Použití encyklopedií (různá témata les, rybník, zvířata)
- Přednáška rybáře p. Marka (před výlovem rybníka Olšovce)
cÍLOVÁ KOMPETENCE:
Dovede požádat o pomoc, když je v nouzi.
- Učíme se žádat o pomoc starších dětí, p. učitelky, p. uklízečky či p. kuchařky
- Učíme se dodržovat pravidla při chůzi po vozovce, při chůzi po chodníku, ve dvojicích (úloha prvního x posledního), při přecházení silnice
- Hry s velkými stavebnicemi – molitanové kostky, polikarpovy kostky
- Řešení konfliktů v kolektivu dle dohodnutých pravidel chování
- Společný úklid hraček s pomocí naučené básně „Uklízecí“
- Učíme se vyřizovat vzkazy do jiné třídy (Kapříci) či do kuchyně
- Slavíme narozeniny našich kamarádů „Hasrtmánků“
- Návštěva hřbitova – Dušičky
- Vyrábění dárků/výrobků na prodej - vánoční Jarmark