Umíme se představit, také lecos vyrobit.
Vzájemně si pomáháme, nejen když se oblékáme.
My zvládneme každou práci, jsme šikovní Hastrmánci.

Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.

2. Tematická část: JAK SE CÍTÍM, JAK SE CÍTÍŠ  

cÍLOVÁ KOMPETENCE:
Rozvíjí své poznávací funkce a dovednosti.

  • Čtení podzimních příběhů a dokončování jejich děje
  • Vymýšlení a vyprávění si různých příběhů dle vlastní fantazie
  • DK – rozhovory na přání dětí
  • Zapojení dětí do plánování činností a aktivit
  • Básně a říkadla s podzimní tématikou – „Kaštan“, „Jablíčko“, „Ježek“, „Zelenina“, „Veverky“ aj.
  • Zpívání podzimních písní s doprovodem (hudební nástroje)
  • LK – jazykové hry + jazykolamy – „Přijela tetička z Číny…“, roztleskávání slabik, poznávání prvního písmene atd.
  • Práce na interaktivní tabuli – program „Říjen“, „Listopad“
  • Práce s robotem BOTLEY – podzimní obrázky
  • Procvičení orientace v prostoru – podzimní cestičky, bludiště s plody podzimu, chytání ryb
  • Navlékání korálků, řazení kostek či přírodnin dle předlohy nebo dle vlastní fantazie
  • Hry na zrakové vnímání např. „Kimova hra“ – co chybí, kdo chybí, „Co se schovalo v košíčku/krabici?“
  • PH: „Veverky“, „Tiše, tiše ježek spí“, „Rybičky – rybáři“ aj.
  • Relaxační chvilky s hudbou
  • Procvičíme si dny v týdnu a pojmy ráno, dopoledne, poledne, odpoledne, večer, noc – přiřazujeme činnosti
  • Přiřazování znaků ročních období (využití didaktických pomůcek)
  • Předškoláci – plnění činností a úkolů dle individualizace
  • Využití hry LOGICCO PRIMO a PICOLO – orientace v prostoru, přiřazování stínů atd.
  • VV – výroba listů (např. závěsy na vlně), papírového draka, ježka, ryby, rybníka, plodů podzimu, husy, koně, meče atd.
  • Úklid pracovního nepořádku po VV
  • Výroba skřítka Podzimníčka
  • Vycházky do blízkého i vzdáleného okolí – např. podzimní úklid/rytí na zahrádkách, pozorování okolí rybníka před výlovem atd.
  • KK „Co by sis přál, kdybys chytil zlatou rybku?“, „Na co se těšíš?“, „Kdy jsi šťastný?“, „Kdy jsi smutný?“ aj.
  • HK – dítě samo sebe; dítě x dítě; učitelka x dítě;
  • Podzimní experimenty a pokusy – zkoumáme měnící se přírodu
  • Použití encyklopedií (různá témata les, rybník, zvířata)
  • Přednáška rybáře p. Marka (před výlovem rybníka Olšovce)

cÍLOVÁ KOMPETENCE: 
Dovede požádat o pomoc, když je v nouzi. 

  • Učíme se žádat o pomoc starších dětí, p. učitelky, p. uklízečky či p. kuchařky
  • Učíme se dodržovat pravidla při chůzi po vozovce, při chůzi po chodníku, ve dvojicích (úloha prvního x posledního), při přecházení silnice
  • Hry s velkými stavebnicemi – molitanové kostky, polikarpovy kostky
  • Řešení konfliktů v kolektivu dle dohodnutých pravidel chování
  • Společný úklid hraček s pomocí naučené básně „Uklízecí“
  • Učíme se vyřizovat vzkazy do jiné třídy (Kapříci) či do kuchyně
  • Slavíme narozeniny našich kamarádů „Hasrtmánků“
  • Návštěva hřbitova – Dušičky
  • Vyrábění dárků/výrobků na prodej - vánoční Jarmark