Umíme se představit, také lecos vyrobit.
Vzájemně si pomáháme, nejen když se oblékáme.
My zvládneme každou práci, jsme šikovní Hastrmánci.

Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.

5. TÉMATICKÁ ČÁST: VÍTÁME JARO, ČEKÁME NA PŘÍLET ČÁPA 

cÍLOVÁ KOMPETENCE:
MÁ ZÁJEM POCHOPIT JEVY KOLEM SEBE V JEJICH SOUVISLOSTECH, DOVEDE SE PTÁT.

  • cvičíme dechová cvičení – „Na vítr, Jedeme výtahem, Balon“
  • dramatické cvičení – hra na tělo
  • chodíme na vycházky po okolí Jedovnic
  • učíme se větší samostatnosti – oblékání, převlékání, návštěva toalety, mytí rukou, zapínání bundy atd.
  • tančíme při hudbě, vnímáme, zda je hudba smutná x veselá, rychlá x pomalá
  • zpíváme si u klavíru známé i méně známé písničky Kočka leze dírou, Maličká su, Adámku náš, Skákal pes, Jaro, Voláme na jaro, Tráva, Co kdyby, Petrklíč, Deštík, Proč aj
  • tvoříme si opičí dráhy s prvků Bobbles, kuželů, cvičících kruhů
  • pohybové aktivity na přání dětí - lepidla, sochy..aj
  • relaxační cvičení – cvičíme při únavě, potřebě krátkého odpočinku, na přání
  • experiment s kytkou – řeřicha s vodou a bez vody
  • individuální úkoly na hledání shody a rozdílu
  • předškoláci plní úkoly z různých vzdělávacích oblastí - zraková i sluchová oblast, prostorová orientace, grafomotorika aj
  • hrajeme různé jazykové hry na rozvoj slovní zásoby – Přijela tetička z Číny, Vlaštovička aj
  • společně se připravujeme na jarní besídku - učíme se básničky, pohybové básničky, písničky 
  • uskutečníme jarní besídku
  • učíme se konstruovat z různých druhu stavebnic – s předlouhou i bez předlohy
  • před spaním nasloucháme různým pohádkám a příběhům
  • navštívíme divadlo Radost – „ Operky“
  • navštívíme program Etické dílny - předškoláci
  • předškoláci navštíví ZŠ s připravenými dárky
  • plníme úkoly z interaktivní tabule - vzdělávací program DUBEN
  • vyrobíme si dřevěné slunce, kytku…
  • vyrobíme si jarní kytku, motýli, tulipány – stříhání, lepení, práce s vodovými a temperovými barvami
  • ozdobíme si vajíčka na Velikonoce
  • vyrobíme si papírovou ovečku, kuře, zajíce
  • učíme se číst pohádky za pomoci obrázků z knihy „ Malované čtení“
  • DK – diskutujeme o zajímavých tématech
  • logopedický kruh – cvičíme společně gymnastiku mluvidel, provádíme krátká dechová cvičení, skládáme rýmy
  • děti se snaží vymýšlet pohádky, příběhy – před spaním
  • vyřizujme vzkazy do kuchyně, do třídy Kapříci
  • pravidelně využíváme rozpočítadel při určení prvního
  • všímáme si barevných změn v přírodě – jaro, kytky
  • posloucháme zvuky z přírody – ptáčci, kačeny, labutě
  • vyhlížíme čápa na komíně
  • DK – rybník – co do něj patří x nepatří; jak se správně chovat a pečovat o rybník

cÍLOVÁ KOMPETENCE:
ROZLIŠUJE DOBRO A ZLO A DOVEDE OBĚ ETICKÉ KATEGORIE VIDĚT VE VZTAHU KE ZDRAVÍ.

  • KK – „ Jakou věc by si změnil ve třídě; Jak se cítíš a proč, Kterého kamaráda by si vzal na výlet“
  • pohybové činnosti na procházkách – hrajeme na honěnou, skáčeme panáka
  • děti mají pravidelně možnost při rozhodování určitých činností
  • dramatizujeme pohádky – „Boudo, budko! Hrnečku vař“!
  • vyprávíme si lidové pohádky „ O Smolíčkovi“ O perníkové chaloupce“ – diskutujeme nad morálním ponaučením
  • vyprávíme si zážitky z víkendu, výletu
  • prohlédneme si fotografie z výletů dětí
  • uděláme si delší procházku do lesa
  • výtvarně ztvárníme výlet