
Umíme se představit, také lecos vyrobit.
Vzájemně si pomáháme, nejen když se oblékáme.
My zvládneme každou práci, jsme šikovní Hastrmánci.
Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.
5. TÉMATICKÁ ČÁST: VÍTÁME JARO, ČEKÁME NA PŘÍLET ČÁPA
cÍLOVÁ KOMPETENCE:
MÁ ZÁJEM POCHOPIT JEVY KOLEM SEBE V JEJICH SOUVISLOSTECH, DOVEDE SE PTÁT.
- cvičíme dechová cvičení – „Na vítr, Jedeme výtahem, Balon“
- dramatické cvičení – hra na tělo
- chodíme na vycházky po okolí Jedovnic
- učíme se větší samostatnosti – oblékání, převlékání, návštěva toalety, mytí rukou, zapínání bundy atd.
- tančíme při hudbě, vnímáme, zda je hudba smutná x veselá, rychlá x pomalá
- zpíváme si u klavíru známé i méně známé písničky Kočka leze dírou, Maličká su, Adámku náš, Skákal pes, Jaro, Voláme na jaro, Tráva, Co kdyby, Petrklíč, Deštík, Proč aj
- tvoříme si opičí dráhy s prvků Bobbles, kuželů, cvičících kruhů
- pohybové aktivity na přání dětí - lepidla, sochy..aj
- relaxační cvičení – cvičíme při únavě, potřebě krátkého odpočinku, na přání
- experiment s kytkou – řeřicha s vodou a bez vody
- individuální úkoly na hledání shody a rozdílu
- předškoláci plní úkoly z různých vzdělávacích oblastí - zraková i sluchová oblast, prostorová orientace, grafomotorika aj
- hrajeme různé jazykové hry na rozvoj slovní zásoby – Přijela tetička z Číny, Vlaštovička aj
- společně se připravujeme na jarní besídku - učíme se básničky, pohybové básničky, písničky
- uskutečníme jarní besídku
- učíme se konstruovat z různých druhu stavebnic – s předlouhou i bez předlohy
- před spaním nasloucháme různým pohádkám a příběhům
- navštívíme divadlo Radost – „ Operky“
- navštívíme program Etické dílny - předškoláci
- předškoláci navštíví ZŠ s připravenými dárky
- plníme úkoly z interaktivní tabule - vzdělávací program DUBEN
- vyrobíme si dřevěné slunce, kytku…
- vyrobíme si jarní kytku, motýli, tulipány – stříhání, lepení, práce s vodovými a temperovými barvami
- ozdobíme si vajíčka na Velikonoce
- vyrobíme si papírovou ovečku, kuře, zajíce
- učíme se číst pohádky za pomoci obrázků z knihy „ Malované čtení“
- DK – diskutujeme o zajímavých tématech
- logopedický kruh – cvičíme společně gymnastiku mluvidel, provádíme krátká dechová cvičení, skládáme rýmy
- děti se snaží vymýšlet pohádky, příběhy – před spaním
- vyřizujme vzkazy do kuchyně, do třídy Kapříci
- pravidelně využíváme rozpočítadel při určení prvního
- všímáme si barevných změn v přírodě – jaro, kytky
- posloucháme zvuky z přírody – ptáčci, kačeny, labutě
- vyhlížíme čápa na komíně
- DK – rybník – co do něj patří x nepatří; jak se správně chovat a pečovat o rybník
cÍLOVÁ KOMPETENCE:
ROZLIŠUJE DOBRO A ZLO A DOVEDE OBĚ ETICKÉ KATEGORIE VIDĚT VE VZTAHU KE ZDRAVÍ.
- KK – „ Jakou věc by si změnil ve třídě; Jak se cítíš a proč, Kterého kamaráda by si vzal na výlet“
- pohybové činnosti na procházkách – hrajeme na honěnou, skáčeme panáka
- děti mají pravidelně možnost při rozhodování určitých činností
- dramatizujeme pohádky – „Boudo, budko! Hrnečku vař“!
- vyprávíme si lidové pohádky „ O Smolíčkovi“ O perníkové chaloupce“ – diskutujeme nad morálním ponaučením
- vyprávíme si zážitky z víkendu, výletu
- prohlédneme si fotografie z výletů dětí
- uděláme si delší procházku do lesa
- výtvarně ztvárníme výlet