My jsme malá Čápata, starostlivá děvčata.
Vytrvalí kluci, co se rádi učí.
Budeme si zpívat hrát, cvičit, tančit povídat.
A kdo nám to nevěří, ať zaklepe u dveří.

Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.

1. tematická část: Sejdeme se v  nové třídě, pohodu si užijeme

Cílová kompetence: Je schoopno elementární spolupráce ve dvojicích, ve skupině dětí

  • Vymezíme si roli předškoláků – založí si své portfolio, pastelky pro předškoláky.
  • Probíhá adaptace na nové prostředí, odloučení od rodiny,
  • Dbáme na hygienické návyky, umývání rukou, používání WC, ručníků.
  • Učíme se reagovat na projevy jiných, zařazujeme prosociální hry.
  • Učíme se neprosazovat na úkor druhého, spolupracovat, vytvářet příjemné prostředí plné klidu a pohody.
  • Zařazujeme práci ve skupině (společnou práci, určujeme si pravidla, značky, strom přátelství).
  • Zpíváme si dětské písničky „Prší, prší, Kočka leze dírou, Skákal pes, Když jsi kamarád, Šlapu si to do školky a další na přání dětí.
  • Zařazujeme pohybovou improvizaci - dětské písničky.
  • Navštíví nás divadlo Plyšového medvídku s pohádkou „První vlaštovka“.
  • Uspořádáme v rámci Kamarádi Moravského krasu „Dýňování“– dlabání dýni na školní zahradě.

Cílová kompetence: Uvědomuje si, že svým chováním může spoluvytvářet prostředí pohody

  • Učíme se hrát hry, ranní kruh, rituály třídy – třídní básničku „Čápata“,
  • Básničky před úklidem, obědem, před odpoledním odpočinkem.
  • Učíme se vyjadřovat co cítíme, co je nám příjemné x nepříjemné a proč?
  • Předškoláci a starší děti pomáhají mladším dětem při sebeobsluze, hře.
  • Výtvarně zpracujeme svoji značku, vyzdobíme si třídu a chodbu obrázky dětské kresby, modelujeme.
  • Učíme se bezpečně pohybovat po školce, na školní zahradě i v okolí školky.
  • Povídáme si o prázdninách, o vzniklých situacích, o prožitcích.
  • HK – hodnotíme, co se nám povedlo x nepovedlo a proč?
  • KK – učíme se svolávací písničku, povídáme si o tom, co je tématem dne, týdne, motivaci k pravidlům třídy.
  • Hrajeme pohybové hry „ Běh v kruhu“, „ Čáp ztratil čepičku“ a další.
  • Vytleskáváme svá jména, značky – učíme se rytmizovat.
  • Učíme se třídit odpad – koš na papír, koš na smíšený odpad.
  • Slavíme narozeniny svých kamarádů – vyrábíme si dort, narozeninový kalendář a učíme se popřát – vyjádřit přání.
  • Učíme se dělit se o hračku se svým kamarádem.
  • Učíme se poznávat i ostatní zaměstnance školky (paní uklízečky, pana školníka, paní kuchařky, ostatní paní učitelky).
  • Učíme si říkat o velikost porce paní kuchařce i paní učitelce, ochutnáváme neznámá jídla, dodržujeme pitný režim.
  • Cvičíme a využíváme volnočasovou místnost, stavíme si překážkové dráhy ve třídě.

Cílová kompetence: Uvědomuje si, že každý má nějaká práva a povinnosti

  • Utváříme si pravidla soužití – využíváme prožitkové učení a vlastní kresbu.
  • Seznamujeme se s kamarády ve školce, prostředím, pravidly a režimem dne – hrajeme seznamovací hry „Kdo jsi“ „Jaké je tvé jméno“
  • Učíme se být samostatní v sebeobsluze, při stolování v jídelně, ve třídě, pokud si umím poradit, neobracím se na dospělého-dítě tak zažívá úspěch z toho, že to dokázal sám.
  • Dodržujeme dohodnutá pravidla v prostorách šatny, školní zahrady i venku na procházkách.